غذا

طرز تهیه پیتزا محبوب ایتالیای ها

نوشته شده توسط گلدن چت

نمناک/ چی لازم دارم برای تهیه خمیر پیتزا:
آرد:به به مقدار کافی
آب ولرم:100 میلی لیتر
خمیر مایه:یک چهارم قاشق چایخوری
روغن زیتون:دو قاشق غذاخوری
نمک و شکر:از هر کدام یک قاشق چایخوری
مواد لازم برای تهیه پیتزا:
پپرونی :150 گرم
ذرت پخته :3 تا 4 قاشق غذاخوری در صورت تمایل
قارچ ورقه شده :4 عدد
پنیر پیتزا :به مقدار دلخواه
مواد لازم برای تهیه سس:
سیر :7 حبه
فلفل دلمه ای :نصف یک عدد
قارچ خرد شده :7 عدد
رب :2 قاشق غذاخوری
نمک ،فلفل، آویشن :به میزان دلخواه
چطور بپزم:
در این روش قرار است خمیر پیتزا را خودتان آماده کنید برای این کار ابتدا دو قاشق شکر را با یک قاشق روغن زیتون و خمیرمایه مخلوط کرده و داخل آب ولرم بریزید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس مخلوط خمیرمایه را برای 10 الی15 دقیقه کنار بگذارید تا کف کند. بعد از اینکه خمیرمایه کف کرد نمک را بریزید و آرد را به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر درست شود. حالا دستتان را چرب کنید و خمیر را با دست ورز دهید تا بخوبی نرم و منعطف شود. خمیر را داخل یک کاسه چرب قرار داده و روی آن یک لایه سلفون بکشید و روی ظرف را با یک حوله بپوشانید. خمیر را برای 3 الی 4 ساعت در محیط گرم بگذارید تا پف کرده و حجم آن دو برابر شود.
در این فاصله سس را به این روش آماده کنید، ابتدا قارچ و فلفل دلمه ای را ریز خرد کرده و گوجه را هم رنده کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد سیرر ا رنده کرده و با یک قاشق روغن زیتون باقی مانده تفت دهید. سپس قارچ و فلفل دلمه ای را افزوده و به تفت دادن ادامه دهید. بعد از اینکه آب قارچ کشیده شد گوجه رنده شده را بریزید و همه مواد را بخوبی زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند. رب را افزوده و کمی تفت دهید تا رنگ دهد ، در نهایت نمک و ادویه ها را افزوده و بعد از چند تفت شعله را خاموش کنید تا خنک شود.
بعد از اینکه حجم خمیر دوبرابر شد آن را روی یک سطح آرد پاشی شده کمی ورز دهید تا هوای داخلش خارج شود. سپس با وردنه باز کنید تا پهن و نازک شود. سینی فر را چرب کرده و خمیر را داخل آن پهن کنید و با دست صاف کنید تا همه جای سینی را پر کند و یکدست شود. سسی را که آماده کرده اید را روی خمیر بریزید و با پشت قاشق پخش کنید و کمی پنیر بپاشید در ادامه پپرونی را خرد کرده و یا به شکل حلقه ای برش بزنید و روی خمیر بچینید. لابه لای پپرونی ها قارچ ورقه شده و ذرت بریزید و روی آن پنیر بپاشید. سینی را به فر منتقل نموده و پیتزا را برای 30 دقیقه در فری که با دمای 200 درجه از قبل گرم شده بپزید.

درباره نویسنده

گلدن چت

گلدن چت بزرگترین سایت تفریحی

دیدگاهتان را بنویسید