اخبار

آموزش دریافت کد بورسی (کد معاملاتی)

نوشته شده توسط گلدن چت

برای معامله در بازار بورس شما نیاز به یک کارگزار رسمی و کد معاملاتی (کد بورسی – کد سهام داری) دارید. کارگزار بورس در واقع واسط بین شما و بازار بورس می‌باشد و معاملات سهام توسط کارگزار انجام می‌شود. در این مقاله قصد داریم که نحوه دریافت کد بورسی (کد معاملاتی) را آموزش دهیم. با ما همراه باشید …

کد معاملاتی نیز نشان‌دهنده هویت شما در بورس تهران می‌باشد و شما با کد معاملاتی شناخته می‌شوید. ده‌ها کارگزاری مختلف وجود دارد و می‌توانید برای گرفتن کد سهام داری (کد بورسی) به یکی از کارگزاری‌ها در شهر خودتان مراجعه کنید. اگر در شهرتان هیچ کارگزاری وجود ندارد، می‌توانید به وسیله سایت‌ کارگزار، درخواست کد سهام داری را بصورت غیرحضوری برای کارگزار ارسال کنید.
دریافت کد بورسیاما سوال اینجاست که چگونه کد معاملاتی (کد بورسی) بگیریم؟آموزش دریافت کد بورسی غیرحضوری کارگزاری فارابی و کارگزاری آگاهبسیار ساده و راحت تنها با داشتن اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و مراجعه به دفاتر یکی از کارگزاری های رسمی بورس، می‌توانید درخواست کد معاملاتی دهید. این خدمات توسط هر گارگذاری که انجام شود، کاملاً رایگان است و برای دریافت کد بورسی از شما هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.کد معاملاتی شناسه اختصاصی برای سرمایه گذار است که از ۳ حرف اول نام خانوادگی و یک عدد ۵ رقمی تشکیل شدهاست. بطور مثال، اگر نام شما علی رحیمی است، کد بورسی شما به این شکل است : رحی۱۲۳۴۵هنگام ثبت نام، نیاز به ارائه یک شماره حساب از بانک سامان یا ملت می‌باشد که در آن باید اجازۀ برداشت از حساب خود را توسط کارگزاری بدهید.برای ثبت‌نام غیرحضوری در کارگزاری و دریافت کد سهام داری، با گرفتن پرینت قرارداد که در سایت کارگزاری‌ها موجود است انرا تکمیل کرده و همراه با مدارک موردنیاز توسط پست به آدرس کارگزار ارسال می‌کنید. روند دریافت کد معاملاتی ممکن است در کارگزاری‌ها متفاوت باشد و به سیاست کاری کارگزاری ها بستگی دارد. به طور معمول حداکثر پس از ۱۰ روز کد معاملاتی برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید خرید و فروش سهام را انجام دهید. راهنمای ثبت‌نام غیرحضوری را می‌توانید در سایت کارگزاری ها بخوانید یا برای کسب اطلاعات کامل‌تر با کارگزار تماس بگیرید.

درباره نویسنده

گلدن چت

گلدن چت بزرگترین سایت تفریحی

دیدگاهتان را بنویسید