تکنولوژی سبک زندگی

نکاتی برای عکاسی با اسمارت فون

این یه مثال برای پست گالریه!

امروز قابلیت‌های زیادی در دوربین گوشی‌های هوشمند وجود دارد که دوربین گوشی شمارا هرچه بیشتر به دوربین حرفه‌ای نزدیک می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها تنظیم دیافراگم، ایزو و سرعت شاتر است که امروز در بیشتر دوربین گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود.

این قابلیت‌ها ازجمله تحولاتی بود که به دوربین گوشی‌های هوشمند اضافه شد و موجب رشد عکاسی با گوشی‌های هوشمند شد.

با دوربین خوب عکاسی را شروع کنید!

photography-aradmag-001

کیفیت دوربین‌های عکاسی در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته و هرروز بیشتر از روز قبل پیشرفت کرده است. اگر قصد دارید که عکاسی را با گوشی‌های هوشمند آغاز کنید بهتر است تا گوشی هوشمندی با دوربین خوب تهیه کنید تا استانداردهای کافی را داشته باشد. از بهترین گوشی‌های هوشمندی که می‌توانید از دوربین آن‌ها استفاده کنید دوربین آیفون و گوگل پیکسل است. البته دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ پیشرفت قابل‌توجهی داشته و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

به دنبال نور بگردید

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به‌خوبی می‌توانند نور محیط را جمع کنند و در سنسور خود ثبت کنند ولی سنسور دوربین گوشی هوشمند از سنسور دوربین بسیار کوچک‌تر است و همین مسئله باعث می‌شود تا نور کمتری به سنسور دوربین برسد، به همین دلیل بهتر است تا به منبع نوری نزدیک باشید و در محیط‌های پرنور عکاسی کنید تا عکس بهتری داشته باشید. البته امروز تکنولوژی به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده که عکاسی در شرایط نوری کم‌نور را هم برای ما فراهم کرده است.

اگر در محیط داخلی هستید بهتر است نزدیک به منابع نوری عکاسی کنید و یا از فلش استفاده کنید تا عکس بهترین داشته باشید.

تنظیم نور

photography-aradmag-002

دوربین گوشی‌های هوشمند به ما این امکان را می‌دهند تا پرنورترین نقطه در محیط را انتخاب کنیم و نور تمام عکس را با توجه به نقطه پرنور تنظیم کنیم. در عکاسی با آیفون کافی است تا نقطه پرنور را لمس کنید و سپس صفحه راهنمایی به شما نمایش داده می‌شود که به شما نشان می‌دهد نور تصویر را بر اساس نور نقطه پرنور تنظیم کرده است.

در تمام گوشی‌های هوشمند شما با لمس صفحه می‌توانید میزان نور تصویر را کم‌وزیاد کنید، در هر گوشی هوشمندی این منو متفاوت است. در بسیاری از گوشی‌های هوشمند زمانی که بر روی صفحه عکس هستید با لمس صفحه و کشیدن آن به سمت راست و چپ می‌توانید نور را تنظیم کنید.

از گرید استفاده کنید

photography-aradmag-003

در دوربین‌های DSLR به‌صورت پیش‌فرض گرید راهنمای تصویر در دوربین فعال است. گرید کادرهای ۹ در ۹ یا ۴ در ۴ است که به شما این امکان را می‌دهد ترکیب‌بندی بهتری در تصاویر داشته باشید. دوربین گوشی هوشمند شما هم به همان اندازه کاربردی و دقیق است و شما می‌توانید از قابلیت گرید در دوربین گوشی هوشمندتان هم استفاده کنید.

این کادرها به شما کمک می‌کند تا عکسی صاف و بدون کجی بگیرید و در عکاسی معماری ویژگی بسیار خوب و قابل‌توجهی است.

قابلیت‌های دوربین خود را بشناسید

قابلیت‌های تصویربرداری دوربین گوشی‌های هوشمند امروز بیشتر از هر زمان دیگری است و شناخت این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند تا تصاویر بهتری ثبت کنید. شما با استفاده از دوربین گوشی هوشمند می‌توانید میزان حساسیت دوربین به نور، میزان دریافت نور و حتی حالت تصویری را تعیین کنید.

اگر قصد دارید از صحنه‌ای با سرعت‌بالا عکاسی کنید، کافی است از سرعت شاتر کم استفاده کنید تا تصاویر را به‌سرعت ثبت کنید. قابلیت عکاسی باحالت زنده یا لایو ازجمله قابلیت‌های است که در سال‌های اخیر در دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود و برای اولین بار در آیفون عرضه شد.

از لنزهای ماژولار استفاده کنید

photography-aradmag-004

بسیاری از گوشی‌های هوشمند از دو دوربین اصلی پشت برخوردار هستند که یک لنز آن زاویه باز و یک لنز زاویه بسته را ثبت می کند. ولی اگر دوربین گوشی شما دو زاویه دید ندارد، کافی است از لنزهای ماژولاری که بر روی دوربین اصلی سوار می‌شوند استفاده کنید تا در کمترین زمان بهترین تصاویر با زاویه بسته یا باز را ثبت کنید. امروز لنزهای زاویه باز و زاویه بسته زیادی برای اتصال به بدنه گوشی هوشمند عرضه‌شده است. بسیاری از برندها لنزهای خوبی در این زمینه تولید کرده‌اند.

از زاویه نزدیک عکاسی کنید

photography-aradmag-005

حتی اگر لنز ماکرو ندارید از زاویه نزدیک عکاسی کنید تا عکسی با جذابیت‌های بیشتر داشته باشید. عکاسی از مواد غذایی ازجمله ژانرهایی است که باید هرچه بیشتر به سوژه نزدیک شد تا بتوان از بافت غذا به‌خوبی عکاسی کرد. در هنگام عکاسی از زاویه نزدیک از دیافراگم‌های پایین استفاده کنید.

از دسته‌های فیلم‌برداری و عکاسی استفاده کنید.

photography-aradmag-006

دسته‌های فیلم‌برداری مخصوص گوشی‌های هوشمند امروز با تنوع قابل‌توجهی روبه‌رو است و بسیاری از برندهای مطرح دسته‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند به بازار عرضه کرده‌اند. یکی از بهترین برندها در این زمینه، برند DJI است که دسته‌های فیلم‌برداری خوبی به بازار عرضه کرده است.

از میکروفون استفاده کنید

photography-aradmag-007

استفاده از میکروفون حین فیلم‌برداری برای ضبط صدای بهتر، یکی از راهکارهای قابل‌توجهی است که به‌راحتی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید میکروفون را به USB گوشی متصل کنید و به‌راحتی صدای محیط را ضبط کنید.

عکس‌هایتان را ویرایش کنید

نرم‌افزارهای زیادی برای ویرایش تصاویر درگوشی‌های هوشمند عرضه‌شده است که استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. عکس‌های خود را قبل از بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی ویرایش کنید و بهترین شکل آن را در صفحه‌های اجتماعی عرضه کنید.

درباره نویسنده

گلدن چت

گلدن چت بزرگترین سایت تفریحی

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید