تکنولوژی سبک زندگی

مسافرت با فناوری – برخی نکات از استادن

نوشته شده توسط گلدن چت

در سالهای اخیر وسایل قابل حمل بسیاری ابداع یا اختراع شده اند. سایز کوچک اغلب این وسایل و ویژگی قابل حمل بودن آنها موجب شده است تا این گونه تکنولوژی ها در صنایع گوناگونی به ویژه در صنعت سفر و گردشگری بسیار مورد توجه قرار بگیرند. علاوه بر اینها ابداع کنندگان با تمرکز بر نیازهای متعدد مسافران در انواع سفر اعم از طبیعت گردی، سفر به نقاط دور افتاده یا محروم و… تکنولوژی های جدیدی را منحصراً در این زمینه به بازار ارائه کرده اند.

: در سالهای اخیر وسایل قابل حمل بسیاری ابداع یا اختراع شده اند. سایز کوچک اغلب این وسایل و ویژگی قابل حمل بودن آنها موجب شده است تا این گونه تکنولوژی ها در صنایع گوناگونی به ویژه در صنعت سفر و گردشگری بسیار مورد توجه قرار بگیرند. علاوه بر اینها ابداع کنندگان با تمرکز بر نیازهای متعدد مسافران در انواع سفر اعم از طبیعت گردی، سفر به نقاط دور افتاده یا محروم و… تکنولوژی های جدیدی را منحصراً در این زمینه به بازار ارائه کرده اند. وسایلی که موجب می‌شوند مسافران بعد از خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس خود، چمدانی مجهزتر برای سفرشان آماده کنند و دیگر دغدغه ای در خصوص جای خواب خود، شستشوی لباس ها و اتو کردنشان و یا حتی ردیابی چمدان خود نداشته باشند.

کیسه لباسشویی

ممکن است شما با رزرو هتل در مقصد خود، به راحتی به خشکشویی دسترسی داشته و نیازی به شستشوی لباس هایتان با دست نداشته باشید. اما گاهی ممکن است که اقامتگاه مناسبی را پیدا نکنید، مایل باشید تا شب را در چادرهای مسافرتی سپری کنید و یا حتی به دلیل حساسیت نتوانید البسه خود را با دست بشویید. در این صورت یا باید لباس های کثیف خود را در کیسه ای انباشته کرده و شستشوی آنها را به زمان بازگشت به منزل موکول نمایید یا راه حلی برای نظافت آنها بیابید. استفاده از کیسه لباسشویی Scrubba Wash Bag شاید یکی از همان راه حل هایی باشد که باید به آن برسید. این لباسشویی در واقع یک صفحه انعطاف پذیر است که به راحتی جمع شده و جای بسیار کمی را اشغال می‌کند. در زمان استفاده از آن نیز تنها کافی است ۲ الی ۴ لیتر آب را به همراه کمی مایع صابون در کیسه بریزید و لباس های کثیف را به آن اضافه کنید و پس از مدت زمان کوتاهی لباس های شسته شده و تمیز را تحویل بگیرید.

کفی گرم ‌کن پا

گاهی سفر به مناطق سردسیر یا زمستانی ممکن است که نیازمند تجهیزات بیشتری باشد. فرض کنید که یک بلیط قطار خریداری کرده اید و به نقطه ای دور افتاده قدم گذاشته اید. بدیهی است که در این شرایط باید بیشتر مراقب قلب دوم خود یعنی پاهایتان باشید تا در طی سفر دچار بیماری نگردید. کفی گرم‌ کن Thermacell Heated Insoles نوعی کفی کفش است که با استفاده از کنترل از راه دور کار می‌کند. این کفی دارای جدیدترین فناوری گرمایی روز دنیا است و مجهز به ترموستات کنترل دما و لایه داخلی ضد آب می‌باشد. از این رو وسیله ای بسیار مناسب در سفرهای زمستانی به ویژه برای افراد سرمایی است.

قفل هوشمند

ممکن است شما نیز گاهی مجبور به انجام یک سفر شده باشید در حالی که در خصوص امنیت منزل خود با تردید مواجه هستید. درب ها را قفل کرده و حتی حفاظ امنیتی را نیز بسته اید با این حال تصور می‌کنید اگر راه دیگری برای افزایش ایمنی وجود داشت شاید با خیال راحت تری به سفر می‌رفتید. جالب است بدانید که قفل آلومینیومی به نام آگوست وجود دارد که دقیقاً برای حل مشکل شما ساخته شده است. این قفل یک قفل هوشمند است که با نصب آن بر روی درب منزل خود می‌توانید آن را با استفاده از گوشی همراهتان کنرل نمایید. قفل هوشمند آگوست یک قفل دایره ای شکل است که امنیت بالایی دارد و با تمامی گوشی های اندروید و ios سازگار است.

قهوه ساز جیبی

اگر شما نیز از جمله مسافرانی هستید که به نوشیدن قهوه معتاد هستند حتما از قهوه ساز جیبی Wacaco Minipresso در سفرهای خود بهره بگیرید. این قهوه ساز کوچک کمتر از یک پوند وزن دارد و بدون نیاز به باتری یا برق کار می‌کند. برای استفاده از این دستگاه تنها کافی است مقداری پودر قهوه و آب داغ را درون دستگاه بریزید و در زمانی کوتاه اسپرسویی با غلظت دلخواه را آماده کرده و نوش جان نمایید.

ردیاب چمدان

چنانچه در سفرهای قبلی خود چمدان یا ساک خود را گم کرده اید یا آن را در وسایل حمل و نقل عمومی جا گذاشته اید و با هر بار خرید بلیط اتوبوس یا قطار استرس تکرار این حادثه را دارید؛ حتماً از ردیاب چمدان استفاده کنید. این ردیاب مدرن و کوچک به شما امکان می‌دهد تا به سادگی چمدان خود را با تلفن همراهتان تحت نظر بگیرید و از مکان آن مطلع شوید. ردیاب چمدان Luggage Monitor با استفاده از جی پی اس کار می‌کند و با ارسال پیامک های هشدار، شما را از مکان فعلی چمدانتان آگاه می‌سازد.

آنتن دسترسی به اینترنت

دستگاه Go Tenna یک آنتن مخابراتی و رادیویی کوچک برای دسترسی به اینترنت است. این دستگاه با استفاده از بلوتوث به گوشی های اندروید و ios متصل می‌شود و در هر شرایطی دسترسی آنها به اینترنت را فراهم می‌سازد. این دستگاه همچنین به کاربران خود امکان می‌دهد تا موقعیت مکانی خود را با دیگر افراد تا فاصله ۵۰ مایلی به اشتراک بگذارند.

پریز یا آداپتور همراه

پریز یا آداپتور همراه صفحه ای با چند پورت یو اس بی و پریز برق است که به مسافران اجازه می‌دهد به راحتی با اتصال آن به یکی از پریزهای هتل، تعداد کافی پریز برق را برای خود فراهم کرده یا از آن به عنوان تبدیل استفاده نمایند. این صفحه بسیار کوچک است و جای زیادی را در چمدان شما اشغال نمی‌کند.

پرینتر گوشی

اگر شما نیز علاقمند به عکاسی با دوربین های ظهور فوری هستید می‌توانید از یک پرینتر Prynt استفاده نمایید. این پرینتر به سادگی با اتصال به گوشی تلفن همراه شما آن را تبدیل به یک دوربین با قابلیت ظهور عکس فوری می‌کند که می‌تواند در سفر بسیار کاربردی باشد.

درباره نویسنده

گلدن چت

گلدن چت بزرگترین سایت تفریحی

دیدگاهتان را بنویسید