موسیقی

ده نکته جالب درباره موسیقی

نوشته شده توسط گلدن چت

فعالیت های کمی در زندگی وجود دارند که کل مغز را فعال کنند و موسیقی یکی از آن ها است. با استفاده از تکنیک FMRI، یک تیم تحقیقاتی افرادی را که در حال گوش کردن موسیقی بودند، مورد مطالعه قرار دادند. آن ها پی بردند که گوش کردن به موسیقی نواحی شنیداری مغز را فعال می کند. گوش کردن به موسیقی شبکه ی وسیعی از نورون ها (سلول های مغزی) را درگیر می کند. آن ها بر این باور اند که موسیقی می تواند نواحی احساسی، نواحی حرکتی و نواحی خلاقیتی مغز را فعال کند. هنگام گوش کردن به موسیقی، مغز دوپامین ترشح می کند که مربوط به سیستم پاداش است.

۲٫ نواختن موسیقی به طور مرتب، می تواند ساختار مغز شما را تغییر دهد. پلاستیسیته ی مغز با توجه به توانایی آن برای تغییر در طول زندگی مشخص می شود. تغییراتی که به دلیل یادگیری اتفاق می افتند، معمولا در ناحیه ی اتصالات بین نورونی اتفاق می افتند. زمانی که تیم تحقیقاتی مغز موسیقیدانان را بررسی کرد، به این نتیجه رسید که حجم کورتکس مغز در موسیقیدانان حرفه ای افزایش یافته بود. کورتکس مغز در موسیقیدانان آماتور متوسط و در افرادی که موسیقی نمی داستند، کمترین مقدار خود را داشت.

ده نکته جالب درباره موسیقی

۳٫ گوش کردن به موسیقی در هنگام تمرینات ورزشی عملکرد فرد را به شکل چشمگیری افزایش می دهد. موسیقی باعث می شود مغز از احساس خستگی عاری شود و خلق و خوی مثبت را افزایش دهد. اگر به موسیقی مورد علاقه ی خود در هنگام ورزش گوش کنید، تجربه ی بهتر و رضایت بخش تری را از جلسه ی تمرینی خود به دست می آورید.

۴٫ از هر ۵ آهنگ موسیقی کانتری، یکی از آن ها به موضوع الکل می پردازد.

۵٫ حتی یک نفر از اعضای گروه بیتلز خواندن و نوشتن موسیقی را بلد نبود!

۶٫ گران قیمت ترین ساز دنیا ویولن Lady Blunt است که در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۱۵٫۹ میلیون دلار به فروش رفت.

۷٫ در مطالعه ی مربوط به سال ۲۰۰۷ معلوم شد موسیقی مخصوصا نوع کلاسیک آن می تواند به رشد سریع تر گیاهان کمک کند.

۸٫ در سال ۲۰۰۸ محققان پی بردند که مشتریان می توانند با شنید موسیقی بلند، میزان الکل بیش تری را در زمان کم تری بنوشند!

و نهمین مورد از ده نکته جالب درباره موسیقی

۹٫ لئو فندر بنیانگذار گیتار الکتریکی، هیچ وقت یاد نگرفت آن را بنوازد.

۱۰٫ اولین و تنهاترین گروه موسیقی که توانست در هر هفت قاره اجرا داشته باشد، متالیکا بود.

درباره نویسنده

گلدن چت

گلدن چت بزرگترین سایت تفریحی

دیدگاهتان را بنویسید