محیط

جاذبه های سان فرانسیسکو

نوشته شده توسط گلدن چت

سرزمین رؤیاها، بهشت هیپی­ها، صحنه­ی بسیاری از فیلم‌ها، قطب تکنولوژی و غذای سنتی. تمامی این­ها، توصیف‌کننده­ی شهر زیبای سان فرانسیسکو هستند. این شهر در گذشته توسط مبلغان اسپانیایی به وجود آمده است. بسیاری، از اواسط قرن ۱۹ برای پیدا کردن طلا به سان فرانسیسکو سفر کردند.

ایلنا؛ البته که کسی در آن دوران صاحب گنج نشد، اما مردم این شهر با فراهم آوردن سکنی، محصولات و خدمات برای این افراد، شروع به کسب درآمد کردند. همچنین در سال ۱۹۰۶ هم یک زلزله عظیم بخش بزرگی از شهر را خراب کرد، اما این شهر به زودی موفق به بازسازی خود شد.

در دهه ۱۹۵۰ این شهر مرکز موسیقی بود. دهه ۱۹۶۰ هم این شهر شاهد اعتراضات ضد خشونتی بود و در سال ۱۹۹۰ هم دوره­ی Dot-com bubble در این شهر شکل گرفت که دوره­ی رشد شدید استفاده و پذیرش اینترنت بوده است. از سال ۲۰۰۰ به بعد این شهر قطبی برای غذای سنتی شد که مردم را تشویق به مصرف غذاهای سنتی و از مصرف غذاهای فست‌فود جلوگیری کرد. حالا که بیش از یک قرن از خرابی این شهر گذشته، سان فرانسیسکو شاهد رشد دوباره است و کافه‌ها، رستوران‌ها و موزه‌های شهر از همیشه شلوغ‌تر هستند.

غذا و رستوران‌ها

اگر به دنبال غذای ارگانیک، فصلی و یا غذایی کاملا هنرمندانه هستید، باید به سان فرانسیسکو سفر کنید.  غذاهای شمال کالیفرنیا بسیار معروف هستند و شما می توانید بهترین غذاهای خیابانی را در سان فرانسیسکو بیابید. همچنین اگر به دنبال غذاهای بین‌المللی هستید، به مرکز شهر، شهر چینی‌ها و منطقه سوما (SoMa یا South of Market) سری بزنید.

جاذبه‌های گردشگری سان فرانسیسکو

پل گلدن گیت

پل گلدن گیت شاید معروف‌ترین پل جهان باشد. این پل که نماد کالیفرنیا است، سان فرانسیسکو را به شهر مارین متصل می‌کند. اگر در تابستان سری به این پل بزنید، می­توانید منظره­ی زیبای برج­های پل را که معماری آن­ها به سبک آرت دکو هستند در مه تابستانی ببینید و تصاویر زیبایی را ثبت کنید. پارک ملی کنار این پل هم مکان خوبی برای بازی بچه‌ها، قدم زدن و دوچرخه‌سواری است.

Untitled-2

زندان آلکاتراز

شما می‌توانید به راحتی  سوار قایق شوید و به زندان آلکاتراز بروید. همیشه دیدن این زندان آسان، اما خروج از آن همیشه سخت بوده! هیچ کسی موفق نشده که از این زندان فرار کند چون آب‌ دریای این منطقه بسیار سرد است. تور کاملی در این زندان برقرار است که می‌توانید با تاریخچه­ی زندان آشنا شوید و حتی از درون سلول‌ها دیدن کنید. این زندان روزگاری میزبان آل‌کاپون بوده و حالا می‌تواند مقصدی برای آشنایی با تاریخ جنایی شهر باشد.

Untitled-3

موزه ترمواهای برقی

ترامواهای برقی از ماشین‌های شهری سان فرانسیسکو هستند که نوستالژی فراوانی دارند و نماد شهر سان فرانسیسکو می­باشند. از سال ۱۸۷۳ این ترامواهای برقی مشغول به کار بوده‌اند. سه مسیر برای این ترامواها وجود دارد که می­توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. مسیر پاول هاید  (Powell Hyd)برای دیدن منظره­های زیبا، مسیر پاول میسون Powell Mason)) که از قسمت‌های تاریخی گذر خواهد کرد و مسیر خیابانی کالیفرنیا ((California Street که از محله‌های تاریخی عبور می‌کند. در موزه­ی ترامواهای قدیمی، شما می­توانید دقیقا چگونگی کار سیستم کابل کشی زیرزمینی را کشف کنید.

Untitled-4

برج کُیت

برای دیدن بهترین مناظر سان فرانسیسکو نیاز نیست که در برج‌های بلند منطقه تجاری این شهر ساکن باشید. بلکه لازم است سری به برج کیت بزنید. این برج بسیار قدیمی است و با معماری و طراحی زیبای خود به سبک آرت دکو بر روی تپه تلگراف قرار گرفته است. اگر یک روز با هوای خوب به این برج سر بزنید، از پل گلدن گیت تا آلکاتراز را مشاهده خواهید کرد.

محله چینی‌ها

بزرگ‌ترین محله­ی چینی‌ آمریکا در کالیفرنیا قرار گرفته است. سری به این محله بزنید و از ادویه فروشی‌ها، عطاری‌ها و مغازه­های طب سوزنی و معابد تائوست دیدن کنید. در رستوران‌های محله به دنبال اردک کبابی خوشمزه آویزان در پنجره ها باشید. بهترین زمان برای سر زدن به این محله سال نوی چینی است.

سفر با قایق

باید وارد آب‌های سان فرانسیسکو شوید. حتما باید از خلیج سوار قایق شوید و دور شهر گشت و گذاری داشته باشید. می‌توانید در یک زمان خوب از مناظر شهر لذت ببرید.

بهترین آب و هوا

برای بهترین آب و هوا باید بین ماه­های اوت و اکتبر به سان فرانسیسکو سفر کنید. غروب آفتاب در این زمان  دیرتر از همه جای آمریکا خواهد بود. برای ثبت تصاویری ماندگار در حوالی غروب از پل گلدن گیت، در ماه های ژوئن و ژوئیه به این شهر سفر کنید که هوا کمی خنک‌تر و فستیوال جاز معروف شهر برقرار است. بهار، اواخر پاپیز و همچنین زمستان، هزینه‌ها پایین‌تر و جمعیت کم­تر خواهد بود.

درباره نویسنده

گلدن چت

گلدن چت بزرگترین سایت تفریحی

دیدگاهتان را بنویسید